Każda rozmowa windykacyjna z dłużnikiem przez telefon, powinna zawierać trzy podstawowe elementy. Powinna być niczym rozprawka pisana w ramach pracy domowej zadanej na lekcji języka polskiego. Powinna zwierać takie elementy jak:
- Wstęp
- Rozwinięcie
- Zakończenie
We wstępie warto jest wskazać nazwę firmy z jakiej dzwonimy oraz po weryfikacji dłużnika- po upewnieniu się, że tajemnica bankowa nie zostanie złamana- odpowiedzieć na wszelkie pytania dłużnika odnośnie szczegółów sprawy, której dotyczy rozmowa.
Niewiedza to oznaka profesjonalizmu, więc jeśli czegoś nie wiecie lub też nie macie dostępu do danych sprawy- umówcie się na oddzwonienie z informacją zwrotną- i faktycznie to uczyńcie.
Rozwinięcie takiej rozmowy, powinno zawierać w sobie elementy negocjacji oraz sankcji. Bardzo ważne jest też ich obrazowanie- takie trochę windykacyjne kalambury lub też „windykacyjna magia”.
Elementem zakończenia jest podsumowanie ustaleń i zachęta do kolejnego kontaktu ze strony dłużnika.
Nie martwcie się- każdy element rozmowy windykacyjnej omówię szczegółowo- tak więc nic- tylko korzystać z dobrych rad :). Zapraszam do odwiedzania mojej strony regularnie- oraz oczywiście do skorzystania mojego autorskiego kursu- dużo treści- a mało „wodolejstwa”.